Ramowy rozkład dnia w przedszkolu
Ramowy rozkład dnia w przedszkolu
7:00-8:00 | Zabawy w grupie zbiorczej Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci: gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Rozmowy kierowane z dziećmi zgodne z tematyką kompleksową i zainteresowaniami dzieci. Prowadzenie obserwacji pedagogicznej. |
8:00-8:30 | Zabawy dowolne, zajęcia indywidualne. |
8:30-8:45 | Zabawy ruchowe z określonymi elementami ruchu. |
8:45-9:00 | Czynności higieniczno-porządkowe Prace porządkowe w sali, utrwalanie nawyków higieniczno-porządkowych, przygotowanie do śniadania. |
9:00-9:30 | Śniadanie Umożliwienie spożywania posiłku, rozwijanie samodzielności, umiejętności reagowania na sygnały głodu i sytości. |
9:30-11:30 | Zintegrowana działalność edukacyjna zgodna z podstawą programową Zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego. Uroczystości przedszkolne i przygotowanie do nich. Wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą. Zabawy ruchowe, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka. Zabawy swobodne, spacery i zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze. Zabawy ruchowe z określonymi elementami ruchu. Tworzenie okazji do obserwowana, eksperymentowania, odkrywania, podejmowania zabaw badawczych i konstrukcyjnych. Organizowane przez nauczyciela, ćwiczenia rozwijające logiczne myślenie, ćwiczenia oddechowe oraz wspomagające prawidłowy rozwój mowy. Zabawy dowolne, rozmowy indywidualne, praca indywidualna z dziećmi w oparciu o wyniki obserwacji. Zajęcia dodatkowe według harmonogramu. |
10:15-10:45 | Czynności samoobsługowe i higieniczne, przygotowanie do II śniadania. II śniadanie. |
11:30-12:30 | Czynności samoobsługowe i higieniczne, przygotowanie do obiadu. Czynności porządkowe, czynności samoobsługowe – kształtowanie i utrwalanie nawyków higienicznych. Obiad Umożliwienie spożywania posiłku, rozwijanie samodzielności, umiejętności reagowania na sygnały głodu i sytości, ćwiczenie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami. |
12:30-14:30 | Odpoczynek poobiedni Przygotowanie do leżakowanie. Doskonalenie czynności samoobsługowej. Odpoczynek na leżakach (relaks przy muzyce, słuchanie opowiadań z literatury dziecięcej, zabawy relaksacyjne). Zabawy dowolne podejmowane z inicjatywy dzieci lub nauczyciela w wybranych kącikach aktywności dziecięcej, z wykorzystaniem różnorodnych pomocy dydaktycznych. Zajęcia dodatkowe według harmonogramu. |
14:30-15:30 | Czynności higieniczno-porządkowe. Przygotowanie do podwieczorku. Podwieczorek. |
15:30-18:00 | Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości, zabawy paluszkowe, słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej, czytanie fragmentów książek. Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. Rozchodzenie się dzieci. |