Ramowy rozkład dnia

Ramowy rozkład dnia w przedszkolu

Ramowy rozkład dnia w przedszkolu  
7:00-8:00 Zabawy w grupie zbiorczej Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci: gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Rozmowy kierowane z dziećmi zgodne z tematyką kompleksową i zainteresowaniami dzieci. Prowadzenie obserwacji pedagogicznej.
8:00-8:30 Zabawy dowolne, zajęcia indywidualne.
8:30-8:45 Zabawy ruchowe z określonymi elementami ruchu.
8:45-9:00 Czynności higieniczno-porządkowe Prace porządkowe w sali, utrwalanie nawyków higieniczno-porządkowych, przygotowanie do śniadania.
9:00-9:30 Śniadanie Umożliwienie spożywania posiłku, rozwijanie samodzielności, umiejętności reagowania na sygnały głodu i sytości.
9:30-11:30 Zintegrowana działalność edukacyjna zgodna z podstawą programową Zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego. Uroczystości przedszkolne i przygotowanie do nich. Wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą. Zabawy ruchowe, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka. Zabawy swobodne, spacery i zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze. Zabawy ruchowe z określonymi elementami ruchu. Tworzenie okazji do obserwowana, eksperymentowania, odkrywania, podejmowania zabaw badawczych i konstrukcyjnych. Organizowane przez nauczyciela, ćwiczenia rozwijające logiczne myślenie, ćwiczenia oddechowe oraz wspomagające prawidłowy rozwój mowy. Zabawy dowolne, rozmowy indywidualne, praca indywidualna z dziećmi w oparciu o wyniki obserwacji. Zajęcia dodatkowe według harmonogramu.
10:15-10:45 Czynności samoobsługowe i higieniczne, przygotowanie do II śniadania. II śniadanie.
11:30-12:30 Czynności samoobsługowe i higieniczne, przygotowanie do obiadu. Czynności porządkowe, czynności samoobsługowe – kształtowanie i utrwalanie nawyków higienicznych. Obiad Umożliwienie spożywania posiłku, rozwijanie samodzielności, umiejętności reagowania na sygnały głodu i sytości, ćwiczenie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami.
12:30-14:30 Odpoczynek poobiedni Przygotowanie do leżakowanie. Doskonalenie czynności samoobsługowej. Odpoczynek na leżakach (relaks przy muzyce, słuchanie opowiadań z literatury dziecięcej, zabawy relaksacyjne). Zabawy dowolne podejmowane z inicjatywy dzieci lub nauczyciela w wybranych kącikach aktywności dziecięcej, z wykorzystaniem różnorodnych pomocy dydaktycznych. Zajęcia dodatkowe według harmonogramu.
14:30-15:30 Czynności higieniczno-porządkowe. Przygotowanie do podwieczorku. Podwieczorek.
15:30-18:00 Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości, zabawy paluszkowe, słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej, czytanie fragmentów książek. Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. Rozchodzenie się dzieci.